Olietank 2000 liter

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Olietank 2000 liter

Bericht door Pietje »

De buurman heeft een olietank (3,5m lang, 1m diameter, 2000 liter) over, gedeeltelijk gevuld met stookolie. Hij heeft hem mij aangeboden, maar ik weet er zo geen toepassing voor. Heeft iemand een idee wat je met zo'n tank kan doen? Anders laat ik hem aan me voorbij gaan...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Olietank 2000 liter

Bericht door kockie »

Leeg stoken? Als tank gebruiken voor jullie nog te bouwen WKK? Duikboot van maken?

Lekker laten gaan.... Alhoewel ik hier regelmatig een stuk van een oude tank afslijp als ik een stuk plaatstaal nodig heb.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
fikkie stoken
Berichten: 199
Lid geworden op: 20 nov 2012, 00:34

Re: Olietank 2000 liter

Bericht door fikkie stoken »

De buurman weet denkelijk wat het kost om deze tank te saneren :roll: .

Mocht er een grondtank beschikbaar zijn van 10.000 liter houd ik mij ten zeerste aanbevolen; ik wil hem gebruiken voor pellets opslag.
Moet wel een grondtank zijn en ben bereid te betalen.
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Re: Olietank 2000 liter

Bericht door swake »

Op de 'gebruikte spullen' websites komen er heel veel voorbij van die tanks. Meestal vragen ze er geld voor en na een paar maanden zonder reactie geven ze geld om die tank weg te krijgen.

Mazout overtanken: Voor de prijs dat die nu geleverd wordt is het meestal niet de moeite om er een paar uur aan kwijt te zijn. Het stinkt achteraf altijd ergens (want wees eerlijk, zonder wat te morsen lukt zoiets bijna nooit) Bij wat onoplettendheid loop je ook nog eens het risico om heel veel te vervuilen of zelfs een letsel op te lopen. Die mazout is ook meestal niet meer zo super want er zit een hoop vervuiling en water bij dus je moet hem nog eens filteren ook. Hier in BE mag je ook niet meer dan 60L vervoeren (buiten de tank van het voertuig zelf dan). Schroothandelaren mogen die mazouttank ook niet meer zomaar aannemen (maar ze doen het soms toch nog) en zo'n ding weegt ook nog wel wat zodat je dat niet altijd eenvoudig verzet. Dus openslijpen dan ding.... hue... neen bedankt....
fikkie stoken schreef:10.000 liter ; ik wil hem gebruiken voor pellets opslag
Geen slecht idee zeg ik. En wil ik wel meer over weten. Ga je die tank ook ondergronds steken dan? Geeft dat geen last met vocht?
Plaats reactie