Pelletketel voor cv, nieuw!

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Pelletketel voor cv, nieuw!

Bericht door pelletpower »

Wegens beeindigen hobby aangeboden de laatste 20kW cv model. We zijn nu 2 jaar bezig deze kachels te verkopen maar moeten tot de conclusie komen dat tegen de gas-cv niet op te boksen is. In de werkplaats draait er een inmiddels 2 jaar. Het woonhuis verwarmen we sinds een maand met pellets. Mijn enthousiasme is niet minder geworden, maar je kunt nu eenmaal niet 20 dingen tegelijk goed uitvoeren. De kwaliteit is fantastisch, geen storingen een rendement van boven de 90 % wordt gehaald. Er zit 2 jaar garantie op onderdelen en 10 jaar op de ketel. Staal is 6mm dik, dus dat stook je niet zomaar kapot. Mocht er onverhoopt iets kapot gaan, de onderdelen heb ik op voorraad en dat blijft ook zo de komende jaren. De service op de verkochte exemplaren moet toch blijven. De consumentenprijs is ongeveer 4500 euro incl btw, maar doe een goed bod en als er iets overblijft komt dat ten goede aan het forum.

Het model is van dit jaar en heb ik graag nog van de balans af.
Bijlagen
20 kw nieuw.jpg
20 kw kelder2.jpg
20 kw kelder.jpg
20 kw werkplaats.jpg
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 02 jan 2013, 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titelfix, Cp mm
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: pelletkachel op cv

Bericht door kockie »

Met toestemming geplaatst.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: pelletkachel op cv

Bericht door pelletpower »

Dankje Kockie. Het gaat natuurlijk om de halfuitgepakte kachel. Hier zaten reservedelen voor een eerder verkochte 100kW kachel in. Mocht daar iets mee gebeuren dan kan er snel geschakeld worden. Dit om aan te geven dat je letterlijk en figuurlijk niet in de kou komt te zitten.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: pelletkachel op cv

Bericht door deleted »

Pelletpower,

Heb je wat meer specs van deze ketel ?
Ik ben vooral geïnteresseerd in het modulatiebereik en de grootte van het voorraadvat bij handmatige vulling.

G
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Pelletketel voor cv, nieuw!

Bericht door pelletpower »

Sorry Gandalf, heb je bericht niet gezien.
Moduleren gaat in 2 stappen. 5graden voor zijn max temp schakelt de brander terug. De max temp en dosiering bij vol- en deellast zijn makkelijk instelbaar. De rendementen die de fabriek belooft, lijken wel waargemaakt te worden. Het verbruik is de afgelopen weken heel redelijk geweest. De voorraad kan een 30kg pellets bevatten maar is makkelijk uit te breiden. De laatste die ik verkocht heb, was uitgevoerd met een groot reservoir. Zelf heb ik een aparte bunker naast de ketel gebouwd. Met een schroefje en nivosensor wordt de ketelvoorraad op peil gehouden. Ben nu sinds 2 jaar, bijna 3, bezig met deze kachels en ben nog steeds razend enthousiast. Er is echter geen markt voor in NL. We zijn hier collectief verslaafd aan gas. Een uitzondering daargelaten. Niet om te verkopen, maar dit merk levert echt het beste voor je geld. We hebben nog een folder in ontwikkeling maar die is een beetje te groot voor de mail.
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Pelletketel voor cv, nieuw!

Bericht door account verwijderd »

Ik weet iemand voor deze kachel.....
Maar ik wil daar wel tussen uit blijven.... ik leg de contacten en verder wil ik achteraf geen gezeur....
Verwijderd
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Pelletketel voor cv, nieuw!

Bericht door pelletpower »

Dankje Michel. Ik heb plek nodig. Deze kachel is ook niet te vergelijken met een Defro of andere pelletkachel. Als je wilt vergelijken moet je dat doen met iets uit het hogere segment.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Pelletketel voor cv, nieuw!

Bericht door pelletpower »

Vandaag voor de eerste keer de kachel schoongemaakt. Verbruik voor het woonhuis (700m3) nu 1200 kg pellets.
ligth011
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 aug 2010, 12:35

Re: Pelletketel voor cv, nieuw!

Bericht door ligth011 »

wat zijn de afmetingen van de kachel?
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Pelletketel voor cv, nieuw!

Bericht door pelletpower »

Maatje europallet, ietsje kleiner. Hoogte ongeveer 1m. Zou het op moeten zoeken of de kelder induiken als je het precies wilt weten.
Plaats reactie