Corona crisis was niet nodig -volgens Ingir-

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Verder met het nieuws van de dag: corona-uitbraak in Duitsland na suikerfeest. https://www.ad.nl/buitenland/corona-uit ... ~ababfeca/
Met z'n allen op elkaar in een woning is geen goed idee, anderhalve meter heeft daar weinig mee te maken maar vooral het verblijven met veel personen in een afgesloten ruimte. Volgens mij kun je beter een tuinfeest geven en zelfs naar een demonstratie gaan dan met veel mensen een afgesloten ruimte te betreden.

Nog een interessant nieuwtje: toediening van HCQ via een inhalator, dus rechtstreeks in de longen waar het virus zit. https://www.rtvnoord.nl/nieuws/710318/M ... verwijderd
Sinds het onzin-onderzoek van The Lancet onderuit gehaald is zijn de onderzoeken naar het gebruik van HCQ als behandeling weer hervat. Deze nieuwe methode kan een belangrijke stap zijn in de bestrijding van het virus.

Verder wordt geconstateerd dat het virus hier en daar voor kleine uitbraken blijft zorgen, veenbranden die af en toe oplaaien... https://www.destentor.nl/veluwe/virus-o ... oogle.com/
Die veenbranden zullen de komende maanden nog wel vaker oplaaien als de maatregelen verder versoepeld worden en mensen weer bij elkaar komen in afgesloten ruimten. Een grotere uitbraak is te verwachten in de winter als de zon het laat afweten en mensen weer een vitamine D tekort oplopen. Het belangrijkste verschil is dat we nu wél alert zijn en tijdig maatregelen zullen nemen. Welke maatregelen dat zijn is afhankelijk van welke informatiebron je vertrouwt... voor mij is dat niet de overheid/RIVM/MSM.

Nog een interessant nieuwsbericht over het grote aantal doden in anti-lock down-Zweden: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F
Opvallend is te zien hoe slecht Nederland (intelligente lock down) en Zweden (geen lock down) het doen ten opzichte van Denemarken, Noorwegen en Finland. Ik zie wel een belangrijke overeenkomst tussen NL en SE ten opzichte van die andere landen: veel niet-westerse allochtonen met donkere huid en onvermijdelijk vitamine D tekort.

En tenslotte een Team-gesprek van Charles Groenhuijsen met o.a. Willem Engel (viraal Weltschmerz-interview): https://www.youtube.com/watch?v=TLBdoGREZDQ
Daarin aandacht voor een rechtzaak/kort geding tegen de overheid vanwege de verkeerde maatregelen die genomen zijn.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Ik denk dat jouw grootste probleem 'm zit in het tijdsoverschot wat je hebt... Ik kom er amper aan toe om 's-avonds even het journaal te kijken.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

JantjeV8 schreef: 05 jun 2020, 17:43 Ik denk dat jouw grootste probleem 'm zit in het tijdsoverschot wat je hebt... Ik kom er amper aan toe om 's avonds even het journaal te kijken.
Tijdoverschot... je bedoelt waarschijnlijk dat ik geen tijd besteed aan Twitter, Facebook, Instagram, tv/netflix/radio en geen abonnementen (kranten/tijdschriften) heb... en daardoor veel tijd over heb om relevante informatie te verzamelen. Mijn werk gaat sinds de corona-uitbraak gewoon door, ik ben echter eigen baas en kan mijn tijd zelf indelen. Ik kan het je aanbevelen! :wink:
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Ingir schreef: 03 jun 2020, 18:02 zo beredeneerd kun je corona ook als een armoedeziekte beschouwen, vergelijkbaar met TBC een eeuw geleden. Die armoede is er nog steeds,
Een beetje verbasterd alsof het jou tekst is
https://www.lc.nl/buitenland/Wereldwijd ... 64550.html
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Obesitas of zwaarlijvigheid is in onze contreien een veel voorkomende ziekte. Vroeger werd dat als welvaartsziekte beschouwd maar tegenwoordig wordt het ook als armoedeziekte gezien, namelijk eenzijdige en ongezonde voeding waardoor nutriënttekorten ontstaan (malnutrition) omdat gezond voedsel veel duurder is en daardoor minder toegankelijk voor minder draagkrachtige mensen. https://www.mo.be/opinie/de-silent-kill ... oedeziekte

Al vrij snel na de uitbraak van het COVID19-virus werd duidelijk dat vooral obese mensen besmet raakten. Dit is een belangrijke aanwijzing dat voeding een belangrijke rol speelt.
https://www.nieuwsvoordietisten.nl/rela ... en-corona/
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Opnieuw interessante ontwikkelingen... na het interview met bio farmaceut Willem Engel in café Weltschmerz van ruim een week geleden hebben diverse artsen, juristen en wetenschappers zich aangesloten bij Willem Engel en Maurice de Hond waardoor nu een team met diverse werkgroepen is samengesteld. Het RIVM wordt na weigering om het volledige rekenmodel, de aannames en gebruikte data te publiceren gedagvaard in kort geding om de overheidsinstantie te dwingen alsnog openheid van zaken te geven. Ondertussen hebben Engel en De Hond zelf een rekenmodel samengesteld op basis van de kennis die tot nu toe bekend is om het RIVM-rekenmodel te kunnen verifiëren.

Meer informatie is te vinden op viruswaanzin.nl

Dat de overheid zich vaker achter dubieuze rekenmodellen verschuilt is niet bepaald nieuws. Zo toonde Rypke Zeilmaker in 2018-2019 aan dat de veronderstelde ontwikkelingen in biodiversiteit van het PBL geen relatie met de werkelijkheid hebben in zijn publicatie Sjoemelnatuur. Uit eigen ervaring met rekenmodellen voor de energieprestatie van gebouwen weet ik dat die modellen duurzame opwekking (zonnepanelen, zonneboiler) sterk overwaarderen ten koste van energiebesparende maatregelen als isolatie en luchtdichting. Met als gevolg dat onze nieuwbouwwoningen nog altijd onnodig energieverspillend zijn.

De gevolgen van de genomen corona-maatregelen zijn inmiddels zo ernstig dat de schade aan volksgezondheid, levensverwachting, werkgelegenheid en economie niet meer in verhouding staan tot het geringe aantal corona-zieken en doden. Het aantal doden als gevolg van corona-maatregelen wereldwijd wordt geschat op 200 miljoen tegenover 400.000 doden door of met het virus...
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Willem Engel is een dansleraar die ooit (12 jaar geleden) iets met farmacie heeft gedaan en die zich zelf heel graag hoort praten.

Voor elke mening of complot is op internet een gek te vinden die zegt wat in jouw straatje past..
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

dormos schreef: 08 jun 2020, 14:04 Voor elke mening of complot is op internet een gek te vinden die zegt wat in jouw straatje past..
Dat is zeker waar... zijn we het weer eens met elkaar (en past in mijn straatje)! :mrgreen:
Waar het werkelijk om gaat is of deze gek door de rechter als zodanig zal worden weggezet. We zullen het binnenkort weten.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

https://kloptdatwel.nl/2020/06/06/de-de ... ment-85168

Ik heb lang niet alles gelezen, ook niet al het commentaar eronder maar kort gezegd,
amateurs zowel Engel als de Hond hobbymatig gelul.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Ik kan niet beoordelen of het verhaal van Viruswaanzin klopt, wel vind ik hun verhaal aannemelijker dan dat van het RIVM dat inmiddels enkele keren door de realiteit achterhaald is. Nu het virus niet meer actief is en de besmettingscrisis feitelijk voorbij is wordt het tijd de crisis te evalueren, te beginnen met de validatie/verificatie van de RIVM-modellen waarop de Nederlandse corona-maatregelen zijn gebaseerd.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Ingir schreef: 08 jun 2020, 18:55 dan dat van het RIVM dat inmiddels enkele keren door de realiteit achterhaald is.
Is dat zo?

Als je ieder jaar roept dat we een strenge winter gaan krijgen, zul je vanzelf een keer gelijk krijgen. Ben je dan dat jaar ineens een echte wetenschapper?
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Begrijpelijk dat deze wetenschapper/danser niet gelijk voor vol wordt aangezien, ik ben ook niet overtuigd dat hij 100% gelijk heeft, maar hij heeft wel een zeer aannemelijk verhaal dat de moeite waard is om onderzocht te worden. Overigens is hij niet alleen en heeft inmiddels een groep van ca. 40 wetenschappers, artsen en juristen achter zich verzameld die samen de rechtzaak tegen de overheid voorbereiden om openheid van zaken te krijgen.

En dan kom ik terug op wat ik eerder geschreven heb: de overheid heeft een slechte track record qua openbaarheid van bestuur en verschuilt zich keer op keer achter black box rekenmodellen die na eindeloze WOB-procedures telkens gedebunkt worden. Alle reden dus om ook hier het RIVM-model en de Sanquin-onderzoeken boven tafel te krijgen. Juist nu... :lol:
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

die na eindeloze WOB-procedures telkens gedebunkt worden.
Geef eens voorbeelden dan! Moet niet moeilijk zijn als het zo vaak voorkomt.

Zoals het Mesdag fonds die grote krantenkoppen kreeg toen ze het RIVM stikstofonderzoek onderuithaalden en daarna moest toegeven dat hun eigen onderzoek niet deugde en de RIVM cijfers wel?

Dat kwam veel minder groot in het nieuws en hele volkstammen denken nu nog dat het RIVM niet te vertrouwen is.

Dus graag een lijst van alle gedebunkte rekenmodellen.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Hierboven heb ik al voorbeelden gegeven van rekenmodellen van overheidsinstellingen die niet bleken te kloppen. Die van het RIVM zijn nu onderwerp van onderzoek.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Je hebt heel veel geschreven, ik kan me daarvan geen lijst met aantoonbaar foute overheidsonderzoeken herinneren.
Je hebt ze vast zo paraat, dus maak eens een lijstje.
We zullen het je niet kwalijk nemen als je er 1 vergeet.
Plaats reactie