Corona crisis was niet nodig -volgens Ingir-

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Gargouille »

Steeds meer onderzoeken wijzen ook uit dat patiënten met 'milde' vormen van covid19 en zelfs asymptomatische personen (die dus nooit het gevoel hadden ziek te zijn geweest) ook schade opgelopen kunnen hebben in diverse organen. Of dat al dan niet blijvend is zal de toekomst uitwijzen.
Of deze personen een groter risico lopen bij een tweede, derde besmetting is evenzeer de vraag.

Maar het positiefste nieuws uit België komt uit Hasselt:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ni ... ~a72d9675/
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Ook dat is een tweedelijns behandeling waarvan er inmiddels een twintigtal beschikbaar zijn. Grootste winst is volgens mij te behalen door adequate eerstelijns zorg waarmee ziekenhuisopname voor de meeste corona-patiënten voorkomen kan worden. En precies dat wordt in Nederland niet gedaan.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Komende week wordt een hittegolf verwacht. Normaal gesproken sterven er tijdens een hittegolf meer mensen met ernstige gezondheidsproblemen maar aangezien een aanzienlijk deel van deze groep kwetsbare personen al tijdens de voorjaarsgriep/corona is overleden verwacht ik dit keer geen oversterfte als gevolg van de hittegolf. Momenteel zitten we immers in een periode van ondersterfte van die griep/corona ofwel de mensen die anders zo rond deze tijd zouden sterven maar door het virus iets eerder zijn overleden kunnen nu niet meer ten prooi vallen aan de hittegolf. Ik ben benieuwd of dit effect straks zichtbaar is.

De ondersterfte van het griep/coronavirus is nu goed merkbaar in de wekelijkse sterftecijfers die met 2500 sterfgevallen in week 29 (het is nu week 32) ongeveer 200 lager liggen dan normaal.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Gargouille »

Beetje absurde logica.
(hou ik ook wel van ...)

Je kan dan ook stellen dat we uiteindelijk allemaal wel eens doodgaan en dat Covid19 het alleen een beetje vervroegd voor sommigen, maar op de lange termijn helemaal geen effect heeft.
Dit is voor elke ziekte trouwens.
En voor de gezond leven tips ook. Allemaal alleen maar uitstel. Nooit afstel.

G
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Ingir schreef: 05 aug 2020, 12:53 verwacht ik dit keer geen oversterfte als gevolg van de hittegolf.
Zonnesteek opgelopen ??????? :mrgreen: :twisted:
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Die glazen bol van je Ingir, geeft die ook de lottocijfers weer?
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Gargouille schreef: 05 aug 2020, 15:05 Beetje absurde logica.
(hou ik ook wel van ...)
Hooguit wat macaber... alhoewel mijn theoretisch model uitgaat van MINDER doden (ondersterfte) vanwege het harvesting-effect door griep/corona. Ik heb echter geen moeite om te redeneren/argumenteren over de dood, heb afgelopen jaren afscheid moeten nemen van alle (schoon)ouders waardoor ik er veel mee bezig ben geweest en er minder moeite mee heb: we gaan allemaal dood en COVID19 is hooguit een aanleiding, nauwelijks een oorzaak.

Neemt niet weg dat ik weinig behoefte voel om een eventuele besmetting en ziektebed in hoopvolle lijdzaamheid (lees: neem u maar een paracetamol) af te wachten en liever alles doe wat mij kan helpen om ziekte door het virus te voorkomen. Daarmee is voor mij de aanvankelijke angst voor het "zeer besmettelijke en dodelijke" virus verdwenen zodat ik weer lekker kan leven. Vorig weekend (hele weekend) een geweldig feest gehouden met vrienden, komend weekend (opnieuw hele weekend) gaat het weer los met de eigen familie.

Geen mondkapjes, geen anderhalve meter afstand houden, geen desinfecterende handgels...
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Gargouille »

Ingir schreef: 06 aug 2020, 00:04 alhoewel mijn theoretisch model uitgaat van MINDER doden (ondersterfte) vanwege het harvesting-effect door griep/corona. Ik heb echter geen moeite om te redeneren/argumenteren over de dood, heb afgelopen jaren afscheid moeten nemen van alle (schoon)ouders waardoor ik er veel mee bezig ben geweest en er minder moeite mee heb: we gaan allemaal dood en COVID19 is hooguit een aanleiding, nauwelijks een oorzaak.
De grootste Nederlandse filosoof zei het ook al: "elk nadeel heb se voordeel"...
Hoe meer Covid19 gaat harvesten, hoe minder doden aan andere kwalijke ziekten/oorzaken er zullen vallen.
Je kan maar één keer doodgaan!


Neemt niet weg dat ik weinig behoefte voel om een eventuele besmetting en ziektebed in hoopvolle lijdzaamheid (lees: neem u maar een paracetamol) af te wachten en liever alles doe wat mij kan helpen om ziekte door het virus te voorkomen. Daarmee is voor mij de aanvankelijke angst voor het "zeer besmettelijke en dodelijke" virus verdwenen zodat ik weer lekker kan leven. Vorig weekend (hele weekend) een geweldig feest gehouden met vrienden, komend weekend (opnieuw hele weekend) gaat het weer los met de eigen familie.
Geen mondkapjes, geen anderhalve meter afstand houden, geen desinfecterende handgels...
Ach ach, je kan maar beter partyen op de Titanic zolang de band speelt. En als je dan toch door het oog van de naald kruipt dan stijgen statistisch gezien je kansen uiteindelijk op een onaangenaam eind naar volgende waarschijnlijkheid:
1 Dementie
2 Longkanker
3 Beroerte
4 Coronaire hartziekten
5 Hartfalen
6 COPD (Chronische Obstructieve Long Ziekte )
7 Dikkedarmkanker
8 Accidentele val
9 Infecties van de onderste luchtwegen
10 Borstkanker
11 Prostaatkanker
12 Diabetes mellitus
13 Aandoeningen van het endocard/klepafwijkingen
14 Hartritmestoornissen
15 Ziekte van Parkinson
16 Nierfalen
17 Zelftoegebracht letsel
18 Hartstilstand
19 Non-Hodgkin lymfomen (NHL)
20 Influenza

Daar wordt een mens ook niet vrolijk van. Dan maar beter lekker partyen en kom je niet door dat oog, dan lig je in ieder geval niet eenzaam en alleen op de IC, maar met veel vrienden en familie. Lijkt me toch een stuk gezelliger.


G
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door remco d »

@ ingir namens alle bedrijven die volgende golf corona op de fles gaan, vast bedankt.

Nee ik heb geen vertrouwen in het RIVM. Ja ze maken vast fouten. Maar die regel van afstand houden heeft de eerste golf hier wel doen stoppen. Praat eens met iemand die op de IC / longafdeling gewerkt heeft. Je bent hartstikke gek. Allemaal omdat je via wat vage bronnen hebt gelezen dat je met wat Kruidvat hoesttabletten + zink nergens last van gaat hebben? Ik lees hier op het forum al wat jaren mee en had je hoger zitten.

Het ergste is nog dat je die kwakzalverij als feiten staat te verkondigen. Lees het verhaal van Silvia Millecam eens, daar zijn jou reacties mee te vergelijken.
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door LeaD »

Feesten als de beesten, het zit er bij sommigen heel erg ingebakken .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door ready to burn »

JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

ready to burn schreef: 06 aug 2020, 08:53 Ventilatie schijnt toch wel een dingetje te zijn.
Dat zal ook wel, en dat van die airosolen denk ik ook nog wel te snappen. De Tilburgse kermis was 'overbevolkt', maar heeft niet aan een nieuwe golf bij gedragen, maar dat wil niet zeggen dat het met een paar hoesttabletten over is, laat staan te voorkomen!!
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Ingir schreef: 06 aug 2020, 00:04 Geen mondkapjes, geen anderhalve meter afstand houden, geen desinfecterende handgels...
Is het echt zo moeilijk voor je om gewoon wat geduld op te brengen en je hier aan aan te passen? Ik ben ook geen heilige, maar hier waag ik me toch niet aan. Meer hoef je echt niet te doen, is dat toch teveel gevraagd? Je zou het jezelf nooit moeten permitteren dat je in een onverhoopt ziektegeval er zo laks mee om bent gesprongen.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

remco d schreef: 06 aug 2020, 07:30 Maar die regel van afstand houden heeft de eerste golf hier wel doen stoppen.
Dat is niet vast te stellen... veel logischer is dat het aantal ziekenhuisopnames en sterfgevallen na aanvankelijk flink op te lopen is gedaald door ongunstige weersomstandigheden (oplopende temperaruur), sterven van de meest kwetsbare groepen (je kunt maar één keer sterven) en verbeterde behandelingsmethoden.

In het begin van de crisis werd overal als een bezetene ontsmettingsmiddelen gebruikt in winkels/supermarkten, er liepen enkele medewerkers constant karretjes te ontsmetten, knopjes van de pinautomaten maar daar zie je nu weinig meer van. Zou het aantal positieve tests daarom nu weer oplopen? Ik denk het niet nu we weten dat het virus zich vooral via de lucht verspreid en niet via voorwerpen.

Wat we inmiddels wél weten is dat gebouwventilatie een belangrijke rol speelt... ventilatiesystemen met veel recirculatie van binnenlucht blijken een belangrijke besmettingsbron te zijn. In de winter wordt de binnenlucht vooral gerecirculeerd om de hoeveelheid verwarming van koude buitenlucht te beperken en in de zomer om de koelingsbehoefte te beperken. In die zin is het niet vreemd dat nu het aantal positieve tests weer toenemen. Verder blijken luchtfilters onvoldoende vervangen te worden, want flinke kostenpost, en wordt daarin het virus aangetroffen...

Ik hoop dat de komende maanden zoveel mogelijk benut worden om gebouwventilatiesystemen corona-proof te maken voor het komende stookseizoen.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Ingir schreef: 06 aug 2020, 00:04 komend weekend (opnieuw hele weekend) gaat het weer los met de eigen familie.
Geen mondkapjes, geen anderhalve meter afstand houden, geen desinfecterende handgels...
Als je de hele voorraad pillen - poeders - zalven ( de anti covid-19 dope ) nou op de barbecue gooi en je
laat ze de rook hiervan opsnuiven en je laat ze 2-weken binnen de Over-Betuwe grens voor de zekerheid
in quarantaine, dan ben jij een man met kloten en haal je het nieuws, je bent gewoon mediageil.
Plaats reactie