Corona crisis was niet nodig -volgens Ingir-

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door LeaD »

Dus geen gezellige homeparty met de vrienden meer zonder mondmasker . Wat sneu toch .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

De conclusie is dat besmettingen via aerosolen vooral kansrijk zijn in slechte binnenruimten die slecht geventileerd zijn waar veel mensen langere tijd verblijven. Wil je een feestje vieren dan kan dat prima in de buitenlucht met zoveel mensen en zolang als je wilt en zonder mondkapje...
of in een goed geventileerde binnenruimte met mondkapje...
of met weinig mensen die slechts kortstondig binnen blijven met mondkapje.

Gelukkig wisten wij dat ook in juli al zodat we tijdens de zomer heerlijk hebben kunnen feesten zonder ons zorgen te hoeven maken over corona. Nu is het alleen afwachten of de installatiebranche voldoende tijd heeft om alle ventilatiesystemen corona-proof te maken voor de volgende grote uitbraak die zo rond maart 2021 is te verwachten. Of eerder wanneer er niet wordt ingegrepen op gebouwventilatie.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door remco d »

Waarom maart? Als ik moet schatten gaat het oplopen tegelijk met de griep. Vorig jaar uiteraard nog niet want toen was het nog niet in het land. Denk dat dat ook de logische verklaring is van de soms op het eerste gezicht iets teveel beperkingen, het aantal besmettingen zo ver terug dringen dat een procentuele stijging in de winter makkelijker op te vangen valt.

Verder is heel corona alleen nog maar drama voor luxe sectoren als vakantie en horeca. Dingen waar we qua ecologie makkelijk wat soberder af kunnen. Jammer dat er zoveel wordt ingezet om Schiphol aan het werk te houden. Valt niet te rijmen met partijen die klimaat en/of duurzaamheid in de mond durven nemen.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

remco d schreef: 08 sep 2020, 12:54 Waarom maart? Als ik moet schatten gaat het oplopen tegelijk met de griep. Vorig jaar uiteraard nog niet want toen was het nog niet in het land. Denk dat dat ook de logische verklaring is van de soms op het eerste gezicht iets teveel beperkingen, het aantal besmettingen zo ver terug dringen dat een procentuele stijging in de winter makkelijker op te vangen valt.
Corona komt jaarlijks op bezoek na het influenza-virus, zo rond maart is het vitamine D tekort bij de meeste mensen optimaal voor het virus, de temperatuur is net voldoende en de RV is lekker laag zodat het virus zich makkelijker kan verspreiden via aerosolen. Maar het kan best zijn dat het virus al eerder de kop weer opsteekt... zodra het kouder wordt en iedereen de ramen en ventilatieroosters sluit om de kou buiten te houden.

Verschil met vorig jaar is dat me nu wel beseft dat goede ventilatie van belang is. Scholen schaffen massaal CO2-meters aan omdat die een goede indicatie geven of er voldoende geventileerd wordt en zelf ben ik ook bezig om te kijken hoe ventilatie in nog te realiseren nieuwbouw eventueel aangepast kan worden om de risico's op aerosole besmetting in gebouwen te voorkomen.

Wat ook anders is ten opzichte van de uitbraak in maart dit jaar is dat de eerstelijns en tweedelijns zorg nu betere behandeling kan bieden aan COVID-patiënten. In maart en april hebben er experimenten plaatsgevonden waarbij patiënten in de laatste fase voor hun overlijden waanzinnig hoge doses van medicijnen kregen toegediend om alsnog te overlijden. Inmiddels is de hele gezondheidszorg zich bewust dat vroegtijdige behandeling veel ellende kan voorkomen. Men weet nu dat veel COVID-patiënten een ernstig tekort aan vitamine D en K hadden. Zaken die nu direct onderzocht en gecorrigeerd worden. Ook zijn er nu betere medicijnen beschikbaar voor patiënten in de gevaarlijke 2e fase van de ziekte.

Ik verwacht daarom dat er in het voorjaar weliswaar opnieuw een corona-piek qua besmettingen zal ontstaan maar dat de capaciteitspiek op IC's en het aantal sterfgevallen niet zo groot zullen zijn als dit jaar. Volgend jaar zullen bovendien de eerste vaccins beschikbaar komen zodat ook de meest kwetsbare groepen beschermd kunnen worden tegen het virus. Al met al ben ik positief over de vooruitzichten!
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Ingir schreef: 08 sep 2020, 07:52 Nu is het alleen afwachten of de installatiebranche voldoende tijd heeft om alle ventilatiesystemen corona-proof te maken voor de volgende grote uitbraak die zo rond maart 2021 is te verwachten. Of eerder wanneer er niet wordt ingegrepen op gebouwventilatie.
Hypocriet in het kwadraat. Je bent nu al naar een schuldige aan het zoeken mocht je per ongeluk (al is dat in jou levenstijl niet zo per ongeluk) er mee in aanraking komen. Kun je lekker de installateur de schuld geven.

Gisteravond Jinek gezien? Een goed en aangrijpend verslag van werknemers uit het Bernhove Ziekenhuis. Nee Ingir, dat moet je die mensen ook niet aan doen. Pas je toch gewoon even aan man, wel mensen op hun gedrag proberen te wijzen om de fiets te pakken, maar als het om je gezondheid gaat lijk je totaal niet om het begrip gedragsaanpassing te geven.

Nee, we zijn geen van allen heilig, maar om er zo makkelijk mee om te gaan kun je jezelf niet permiteren, voor jouw is er geen excuus mocht je onverhoopt ziek worden.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door pelletpower »

Over complot theorieën gesproken.
Volgend jaar zullen bovendien de eerste vaccins beschikbaar komen zodat ook de meest kwetsbare groepen beschermd kunnen worden tegen het virus.
Elke expert zegt dat dit enkele JAREN gaat duren ipv maanden. Ik vertrouw dit niet en weet zo een twee drie niet of ik me zou laten inenten. Door de grote commerciële druk ben ik bang dat de testen afgeraffeld gaan worden.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Het ontwikkelen en testen van nieuwe medicijnen en vaccins duurt inderdaad vele jaren. Maar dat is als de normale procedures doorlopen moeten worden. In het geval dat geen alternatieve behandeling beschikbaar is mag de procedure sterk ingekort worden. Voor farmaceutische bedrijven is het daarom zeer aantrekkelijk als er geen alternatieve behandelingen beschikbaar zijn of, als die er wél zijn, te zorgen dat die behandelingen in een kwaad daglicht komen te staan door onderzoeken te stimuleren die wel een negatieve uitslag moeten geven. Zoals we onlangs gezien hebben bij de onderzoeken naar de werkzaamheid van HCQ waarbij doodzieke Corona-patiënten toxische doses kregen toegediend als laatste redmiddel... om vervolgens te concluderen dat veel patiënten hartritmestoornissen kregen en zijn overleden na het gebruik van HCQ.

http://tapnewswire.com/2020/06/covid-19 ... -endeavor/

De belangen zijn groot genoeg om dergelijke onethische toestanden te laten ontstaan. Terecht dat je je bedenkingen hebt bij een mogelijk te snel op de markt gebracht vaccin. Ik ben niet tegen vaccineren maar in dit geval zou ik ook een half jaar afwachten om te beoordelen hoe het nieuwe vaccin uitpakt. Mocht het vaccin geen nare bijwerking hebben en ook nog werkzaam zijn dan hangt het nog af van je persoonlijke situatie of vaccinatie nodig is (leeftijd, ziekten, risico op besmetting). Vaccinatie zal in eerste instantie aangeboden worden aan de meest kwetsbare groepen, d.w.z. 60-plussers, mensen met chronische ziekte(n) en zorgpersoneel. Voor de overige bevolking is vaccinatie niet noodzakelijk omdat jonge en gezonde mensen niet of nauwelijks ziek worden van het virus. Ook hoeft dan niet langer gevreesd te worden dat zij kwetsbare groepen besmetten omdat die dan al beschermd worden door het vaccin.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

In deze topic heb ik eerder al opgemerkt dat een tekort aan vitamine D een belangrijke rol speelt bij het ernstig ziek worden door COVID19. Dat was al aangetoond met een onderzoek waarbij corona-patiënten werden onderzocht op vitamine D tekorten en werd geconstateerd dat vrijwel alle corona-doden een tekort hadden.

Maar nu is er een nieuw onderzoek dat aantoont dat mensen met een tekort een bijna 2x grotere kans hebben om besmet te raken en besmettelijk te worden voor andere mensen. Bovendien vond men de aanwijzing dat mensen met voldoende vitamine D in het lichaam maar desondanks vitamine D supplementen slikten een nog kleinere kans op besmetting lopen.

Er wordt in het onderzoek dan ook aangedrongen op vervolgonderzoek waarin het toedienen van vitamine D supplementen over de hele bevolking verder bekeken wordt, vooral omdat vitamine D zeer goedkoop en veilig is (tot maximaal 100 mcg/dag) en overal verkrijgbaar.

https://jamanetwork.com/journals/jamane ... le/2770157
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Weet je wat ik nu zo jammer ga vinden Ingir, dat ik de Zwarte Pieten discussie ga missen, die tijd
komt er weer aan maar zolang jij hier de boventoon voert zie ik toch dat de Pieten discussie onder
sneeuwt.
Ik kan natuurlijk kijken of ik Meneer Aquarium (https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... -aquarium/) hier op 't forum kan krijgen (zie toch wel gelijkenissen tussen
jullie beiden) dan komen we toch KLEURRIJK de winter door.
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Ik zie juist vrij weinig discussie in dit topic, en dat lijkt me ook prima. Houden zo!
Laat dit maar Ingir's aluhoedje/zink/vitamine D/HCQ/Maurice de Hond/Willem Engel/ Bill Gates complot/microchip implantatie/ bloed-hersenbarriere beschadiging topic blijven.
Gewoon lezen, schouders ophalen en weer door!
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Bedankt voor de aanmoedigingen! Ook leuk om te zien dat overal op de wereld het vitamine D verhaal opgepikt wordt zoals de video van dr. Campbell:

https://www.youtube.com/watch?v=V8Ks9fUh2k8
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

dormos schreef: 10 sep 2020, 11:06 Ik zie juist vrij weinig discussie in dit topic, en dat lijkt me ook prima. Houden zo!

Gewoon lezen, schouders ophalen en weer door!
Hier is geen discussie, maar zo bedoelde ik het ook niet
Inderdaad, lezen ... flink met je kop NEE schudden en weer tot de orde v/d dag.
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Ingir schreef: 10 sep 2020, 22:35 Bedankt voor de aanmoedigingen!
Ingir, jij met jouw intelligentie snapte toch wel dat je met de eerste pagina al het besef kon hebben
dat het géén zoden aan de dijk zou brengen maar je bent zo gefixeerd hier over dat er een bepaalde
blindheid bij je optreed, anders gezegd: je hebt oogkleppen op net als bij paarden in druk verkeer.
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Zoek het hele www af naar filmpjes en verslagen die je passen en verbindt er je geloof aan...
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

JantjeV8 schreef: 11 sep 2020, 07:41 Zoek het hele www af naar filmpjes en verslagen die je passen en verbindt er je geloof aan...
Geloof? Ik ben een atheïst en heb meer met bewijzen. In Nederland en enkel andere landen is het gebruik van HCQ enorm gepoliticeerd, vanuit belangen van farmaceuten die geen boodschap hebben aan goedkope medicijnen. Waar niemand omheen kan is dat HCQ zich wereldwijd wel degelijk bewezen heeft, misschien niet als het ultieme medicijn maar bij gebrek aan beter in ieder geval als beste alternatief.

Inmiddels zijn daadwerkelijk betere procedures en medicijnen voorhanden waardoor COVID19 geen dodelijke ziekte meer is. Dodelijk zieke corona-patiënten krijgen nu gelukkig geen toxische doses aan HCQ meer, krijgen medicijnen om klontering van bloed in de longen te voorkomen en worden zo min mogelijk geventileerd, de kans dat er nog patiënten op het IC belanden is door deze verbeterde behandelingen vrijwel nihil. En gelukkig zijn er inmiddels nog weinig huisartsen die hun patiënten naar huis sturen met de boodschap om vooral paracetamol te slikken en veel te drinken...

Mede daarom blijf ik bij mijn stelling dat deze corona crisis zoals die door onze overheden is geproduceerd niet nodig was.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Plaats reactie