Aanhangwagen vooraan verhogen

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Nestor martin
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2011, 21:45

Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Nestor martin »

Ik heb een bestelwagen,Kangoo.Ik kan geen lange ladder of buis meer vervoeren.Het rekje zou ik willen verhogen.
Ik volg lassen 's avonds in 't school.Ik mocht het rek meebrengen.Het zit er maar ingeschoven.
Maar hoe hoog moet het worden.? Je hebt van die slechte verhoogde bermen waardoor de ladder de auto zou beschadigen.
Hoe hoog is een brug?
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Dutch John »

Ik kan er geen touw aan vastknopen.....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door hotglass »

Kom op DJ, dit is toch een typische vraag voor het ecologieforum :lol:

groet
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door pelletpower »

Een viaduct is standaard 4m. Een rek op een aanhanger ongeveer 1m. Dan ligt je ladder al vrij schuin. Als de rek nog verder gaat verhogen, kun je je ladder net zo goed vertikaal tegen je rek aanklemmen. Aan de achterkant van je aanhanger rek maken en ladder horizontaal. Als hij niet te ver voor het voorste rek uitsteekt, kan de ladder ook je auto ook niet beschadigen.

Deze ladder heb je natuurlijk nodig om de takken van de boom af te zagen voor de houtkachel?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Tim »

NM,

Of je zoekt een imperiaal op marktplaats, hoeft de kar ook niet mee.


Tim
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door gerard »

:shock:
Nestor martin schreef:Hoe hoog is een brug?
Een lage brug is 0.87 meter, een hoge brug 9.10 meter, vla (vanille) kost €0,87 een boek €11,30 en een muts is vaak gratis aan te komen :!:
groet,
Gerard
Nestor martin
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2011, 21:45

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Nestor martin »

Ik wil zo geen fluitend ding op mijn auto.
Rek achteraan is goed idee.Met een gemiddelde lengte van 5 m pvc buis moet ik iets verzinnen.Achteraan mag een lading max 0,5 m uitsteken dacht ik.
Dus laadklep eraf om wat winst vooraan in hoogte te winnen is een minder goed idee dan een rekje achteraan.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Pietje »

Je ladder mag nooit verder naar voren uitsteken dan de koppeling, dus zoveel winst heb je niet. Overigens is de minimale doorrijhoogte 4,5 meter, en viaducten hebben meestal nog wel wat speling, al moet je daar natuurlijk geen rekening mee houden. Een ladder die naar voren omhoogsteekt, prikt zichzelf natuurlijk wel hartstikke vast. :shock:
Ik zou een ladder kopen met minder sporten en meer delen. Bijv. 3x10, of 3x12.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door tiho »

Als jij boven de 4 meter bent raak je het alarm voor de tunnel, wordt je ernaast geleid en kun je een mooie boete betalen. Ook al is de tunnel hoger.

Als je pech krijg je er meerdere. Te hoog, tunnel afsluiting en economisch delict.
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door hotglass »

Omdat tot mijn grote verbazing van allerlei mensen druk in de weer zijn om dit typische automobilisten probleem op te lossen
op het ecologie forum wil ik eigenlijk niet verder in gaan op de oplossing van het verplaatsen van een lange ladder middels een spanbandje om de voorbumper en achterbumper waarbij het geheel zich onder het voertuig bevind.

Mijn vraag is dit kader is: tot hoe ver moet ik de voorbumper van mijn bestelbus verhogen om te vermijden dat ik bij een volgend keer te laat remmen de trekhaak van mijn voorganger het vooronder van de bus in een fractie van een seconde tot een ware ravage om zie toveren? mag een flinke houten balk (als ecologies alternatief) in plaats van het standaard plastic gefrummel ook aan de voorzijde geplaatst worden?

groet
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door tiho »

Als jouw houten balk een gekeurde tekening met rdw stempel heeft en een ce plaatje geen probleem.

De weg om daaraan te komen is niet erg ecologisch en economisch ben ik bang.

De onderkant van een voorbumper mag niet hoger dan 30 cm.
Nestor martin
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2011, 21:45

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Nestor martin »

Op de avondles lassen het voorrek uit elkaar gedaan.De dunnere ijzeren latten die in de aanhangwagen geschoven worden zijn te kort om iets te verzinnen.
In 't magazijn lag enkel wat vol ijzer.Ik kan beter bij een schroothandel gaan zien voor wat profielijzer.
Het dunnere profiel schroef ik dan vast op de aanhanger.Het voorrek schuif ik dan omhoog en vergrendel het.
Die leraar ziet je graag lassen,plakken en keuren.Ideeën weinig.Ik moest het rek terug meebrengen om daar te lassen.No way.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door ritsaert snijder »

Volgens mij heb je geen typegoedkeuring nodig voor een bumper en mag die gewoon van hout zijn. Alex heeft dat uitgezocht voor zijn auto verbouwingen.
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door hotglass »

Kijk Ritsaert, dat is nog eens goed nieuws! :P

Dan kan ik in de verre toekomst toch gewoon mijn auto in onderdelen in de kachel opstoken.
Ik beloof je dat ik de bumper niet in de kleuren van de bus zal spuiten, maar netjes in de lijnolie ga zetten. :fff

Groet,

Ed
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door ritsaert snijder »

Kijk....goede ideeen zijn soms nog legaal ook : :D
groet!

Ritsaert
Plaats reactie