Aanhangwagen vooraan verhogen

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door tiho »

Frontbeschermingsinrichtingen van personenauto’s met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, die na 31 december 2008 in gebruik zijn genomen, moeten zijn goedgekeurd voor het voertuig waarop zij zijn aangebracht en moeten zijn voorzien van een EG-typegoedkeuringsmerk dat voldoet aan de daaromtrent in bijlage VIII, artikel 112, gestelde eisen.

Zo is het nu. Een oudere auto dient evenzogoed gekeurd te worden na het plaatsen van de houten bumper. En dan dus ook goed gekeurd te worden.
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door gerard »

En welke inlijnoliegezettehoutenbumperregels zouden er gelden voor busjes met een Frans kenteken....? Lijkt me in dit geval ook wel handig om te weten.
groet,
Gerard
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door tiho »

Welkom in de EG gerard.
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door gerard »

tiho schreef:Welkom in de EG gerard.
Bedankt, ik ben overigens al een tijdje binnen de grenzen. Vanaf het begin eigenlijk, of om nog vollediger te zijn, al ruim voor het begin :D Maar zou het zo kunnen zijn dat een land bovenop de EG eisen extra regels stelt?
Ik zag in de Ardèche dat de burgemeester "Le Maire" rond reed in een auto met een buitenspiegel die gemonteerd was middels Duct-tape, en waarbij het portier aan stuurkant (links) sloot middels oranje hooibalentouw. Ik ga er gemakshalve van uit, dat iemand die zo'n functie bekleed, zich toch aan de Franse regelgeving houdt. Europese regelgeving is iets waar Fransen zich liefst iets minder secuur aan houden.
groet,
Gerard
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Pietje »

Ik zou zeggen: zet een houten bumper op zijn auto, en kijk wat er mee gebeurt...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door gerard »

Burgemeester/hoofd van politie... Kijken wat er gebeurd. :fff
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Jan. »

Zelf zou ik een touwladder nemen. I.c.m. een harpoengeweer klauter je overal bovenop.

Hout en takken zagen hoeft vanaf vandaag niet meer, de bomen fluitten je vanmorgen om de oren.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door hotglass »

Ha Gerard, Ik denk niet dat in Frankrijk de plaatselijke burgemeester ook hoofd van de politie zijn.
Daarvoor zijn ze te vaak betrokken bij de plaatselijke horeca controles :fff

Europese regels in Frankrijk? ahhhh, dat is die stapel oud papier die blijft steken tussen Parijs en de departementen.
Op heel veel terreinen gaan het volgens Franse regels, dus ik ga voor mijn bumper dan ook zeker Frans Eik of Kastanje
gebruiken. Dan maakt een EU stempeltje niet veel meer uit. Overigens is de bus van ruim voor 2008 en dat zal de
kastanjeboom ook zijn.

Thio, jij hebt het over "frontbeschermingsinrichting", echter in het geval van mijn bus is die term absoluut misplaatst.
Voetgangersfietsersenanderezwakkerenbeschermingsinrichting zou ik nog wel mee in kunnen stemmen, maar mijn front werd absoluut niet beschermd en vandaar ook de dringende behoefte aan een gerenommeerde houten balk van Franse origine.

Groet,

Ed
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Dutch John »

Van en door hout. Heel aparte voorbumper. En mét Nederlands kenteken....



Afbeelding

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Ernest Dubois »

Waarom zo moeilijk doen met al dat lassen gedoe? En par gekloofde essen stammen en spijkers werkt prima.

Groet,

E.DB.
Bijlagen
DSCF0246.JPG
Werken, das leuk.
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door tiho »

Voetgangersfietsersenanderezwakkerenbeschermingsinrichting is ook een mooie benaming en dat is juist waar voor mij de schoen wringt hotglass. De bumper die er nu onder zit heeft een bepaalde zwakte juist om een voetganger nog wat kans te geven. Het is niet veel maar het veert wat dus de schade is minder dan wanneer dezelfde voetganger op dezelfde manier van de weg af wordt gereden met een flinke houten balk.

DJ ik heb het vermoeden dat dit kenteken niet recent afgegeven is op de auto die je toont.
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door gerard »

tiho schreef: ik heb het vermoeden dat dit kenteken niet recent afgegeven is op de auto
Wanneer het kenteken is afgeven weet ik niet. De houten auto, op houtgas, van kunstenaar Joost Conijn heeft in ieder geval in 2002 een toer door Europa en het "Oostblok" gereden. http://joostconijn.org/film/houtauto/film.php. Houttanken was meest gratis, aangereikt door de plaatselijke bevolking.
Neem de tijd om al zijn filmpjes te bekijken, grandioos wat deze Joost Conijn gemaakt heeft.
groet,
Gerard
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Dutch John »

tiho schreef:DJ ik heb het vermoeden dat dit kenteken niet recent afgegeven is op de auto die je toont.
Inderdaad, we hadden het toch over modificaties aan bestaande auto's? De RDW bemoeit zich niet met dergelijke zaken die achteraf gemonteerd worden. Ik mocht mijn gasgenerator gewoon monteren van de RDW. "Als de richtlijnen van de APK maar gevolgd worden", zo was het antwoord. "Geen uitstekende delen, verlichting in orde, generator deugdelijk bevestigd en niet de motor wijzigen!"

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Nestor martin
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2011, 21:45

Re: Aanhangwagen vooraan verhogen

Bericht door Nestor martin »

Die jeugd van Frankrijk dat via sluipwegen rijdt naar een fuif.(23 j terug),zonder deuren,zonder voorruit,zonder motorkap,enz.Nog niet gesproken van het zizaggend geitje.Glaasje op en laat je rijden.
Die hebben daar zo'n eigen gedacht van hoe een auto er moet uitzien.Of mss te weinig centen.
Plaats reactie