Crowd funding

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pelletpower

Crowd funding

Bericht door pelletpower » 14 feb 2013, 22:50

Afgesplitst van http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... 2&start=45 (Pietje)

Probeer anders crowdfunding. Wij lossen 2/3 af, en 1/3 investeren we in crowdfunding puur om banken buiten spel te zetten. Ik zag hier laatst een partikulier 7000 euro lenen tegen 4% op annuiteitenbasis.

geldvoorelkaar.nl
Laatst gewijzigd door Pietje op 14 feb 2013, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afsplitsing vermeld

Jan.

Re: Crowd funding

Bericht door Jan. » 16 feb 2013, 23:49

Onbekend maakt onbemind?

Of niet interessant?

Bij ons in de omgeving is het vanouds een gewoonte dat armere durfals lenen van rijkere ouderen of bedrijven. Ik denk dat dit elders plaatselijk wel meer voorkomt. Ons kent ons en te grote durfals krijgen niets. Ben je helemaal verarmd, dan gebeurt het wel eens dat je een lening krijgt zonder terugbetalingsverplichting en rentevrij.

Is dit ook crowd funding?
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.

Pietje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Pietje » 16 feb 2013, 23:57

Ja hoor! Helemaar "oude stijl", en helemaal zoals het "hoort". Maar tegenwoordig kent ons ons niet meer, en dan moeten we zoeken naar andere manieren dan gewoon naar de bank lopen.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --

Jan.

Bericht door Jan. » 17 feb 2013, 00:10

Dus, omdat je van die mooie blauwe ogen hebt, asjeblieft, hier speciaal voor jou een ton.

Ja dan kun je alles vastleggen en via een notariële akte je tonnetje veilig stellen.
Maar die blauwe ogen hé.

Ik vind die aangehaalde links meer een soort van bedelbrieven. Zieligdoenerij zonder tegenprestatie.
Er worden ook direct van die reacties geplaatst van, yes help ons ook want wij zijn een stichting die de nachtegaal laat uitslapen en we zijn een slordige 25 mille nodig om een natuurvriendelijke wekker te ontwikkelen. Kan ook iets meer zijn.

Nou ja zoiets dan. Dat wil je toch niet? Dan kun je volgens mijn je geld beter gebuiken om je finoven aan te steken.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.

Pietje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Pietje » 17 feb 2013, 00:14

Jan. schreef:Dan kun je volgens mijn je geld beter gebuiken om je finoven aan te steken.
:lol: :lol:
Wanneer kom je nou eens op een forumdag!? Ik wil graag met je kennis maken!

2 maart gaan we bomen omzagen, doe je mee?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --

Jan.

Bericht door Jan. » 17 feb 2013, 00:28

Ik denk dat ik je vies tegenval.

Heb er trouwens serieus en diep over nagedacht om me op te geven.

Maar als zelfstandige met een vrij groot gezin, werkzaam in een sector waar harde klappen vallen, moet je alles wat een beetje rendabel is aanpakken. Daarnaast heb ik bepaalde verplichtingen aangaande de faunawet en alles wat daarbij hoort. Kortom een leven vol onzekerheid. :lol: Maar dan leef ik ook echt.

Ik wil best maar kan beter niet iets op langere termijn afspreken.
Het kan zomaar gebeuren dat er een dag overschiet en dat ik toch nog kom, maar dan doe ik je een pb.

Plaats reactie